hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > قم| توانمند سازی 1500 نفر از بانوان در دستور کار جهاد دانشگاهی

قم| توانمند سازی 1500 نفر از بانوان در دستور کار جهاد دانشگاهی

1399/09/18 , 01:40
مدیرکل امور بانوان استانداری قم  با اشاره به بحث توانمندسازی بانوان در طرح مبتنی بر طرح ملی مشاغل خانوادگی گفت: با تجربه‌ای که جهاد دانشگاهی به دست آورده امسال مکلف شده که در استان قم برای هزار و 500 نفر توانمندسازی تا اتصال به بازار کار را با همکاری همه دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت پیشران‌های موفق در دستور کار داشته باشد.
به گزارش رویداد ایران_قم،صدیقه صدیق دوشنبه شب در نشست صمیمی با بانوان خبرنگار در سالن امام حسن استانداری قم از اجرای طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار خبر داد و اظهار کرد: این طرح مبتنی بر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بود که بر اساس قانون 80  برنامه ششم توسعه با همکاری وزارت کار و جهاد دانشگاهی از اردیبهشت 98 کلید خورد.
وی خاطرنشان کرد: این طرح در 24 استان برای 6 هزار و 200 زن سرپرست خانوار اجرایی شد که شناسایی مزیت‌ها و ظرفیت‌های هر استان و فرصت‌های مبتنی بر بازار یکی از مراحل این طرح بود.
مدیرکل امور بانوان استانداری قم با اشاره به بحث توانمندسازی در این طرح گفت: بر این اساس باید توان‌سنجی صورت می‌گرفت و افراد در گروه‌های مختلف دسته‌بندی می‌شدند و شبکه‌سازی برای پایدار سازی مشاغل در این طرح انجام می‌شد.
وی با بیان اینکه طرح سال جاری تنها شامل زنان سرپرست خانوار نیست، گفت: بر این اساس جنسیت در آنها مطرح نیست ولی به طور معمول 60 تا 70 درصد این مشاغل بانوان هستند.
صدیق عنوان کرد: با تجربه‌ای که جهاد دانشگاهی به دست آورده امسال مکلف شده که در استان قم برای هزار و 500 نفر توانمندسازی تا اتصال به بازار کار را با همکاری همه دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت پیشران‌های موفق در دستور کار داشته باشد.
وی با اشاره به مراحل ثبت‌نام در این طرح و شرایط افراد متقاضی گفت: افراد متقاضی نباید زیر پوشش بیمه هیچ کارفرما و حمایت ارگان خاصی باشند و سن آنها باید بین 18 تا 55 سال باشد که در صورت دارا بودن شرایط در سامانه www.inhb.ir  ثبت‌نام می‌کنند.
مدیرکل امور بانوان استانداری قم خاطرنشان کرد: اکنون هزار و 100 نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند ولی کسانی که مهارتی ندارند یا مهارتی دارند که باید تقویت شود لازم است در این سامانه ثبت‌نام کنند.بت ن
وی با بیان اینکه مشاغل خانگی با بحث قداست و حفظ جایگاه خانواده منطبق و هماهنگ است، گفت: این مشاغل یکی از مناسب‌ترین فعالیت‌های اقتصادی برای بانوان است.
صدیق با اشاره به بحث هم‌اندیشی مشاوران امور بانوان دستگاه‌های امور اجرایی گفت: 90 دستگاه، دانشگاه و مرکز و نهاد در این مجمع عضویت دارند و کمیته‌های تخصصی در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در این بخش در حال راه‌اندازی است.
وی یادآور شد: در راستای اجرایی‌سازی سند ارتقای وضعیت زنان استان چند کارگروه تخصصی شکل گرفته است که در راستای مشارکت سیاسی، اقتصادی و سلامت فعالیت دارند.
مدیرکل امور بانوان استانداری قم با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی در آگاه‌سازی افکار عمومی ادامه داد: برخی از افراد از خدمات و تسهیلات و مراکزی که برای حمایت از آنها شکل گرفته و قوانین موجود در حمایت از خانواده، کودکان و زنان و قشر آسیب پذیر جامعه بی‌اطلاع هستند.
وی با بیان اینکه با شیوع بحث کرونا اولویت‌ها تغییر پیدا کرد، گفت: اولویت نخست کمک به خانواده‌ها در بحث کرونا شد تا پایداری، نشاط و شادابی خانواده حفظ شود که در این بخش کارگاه‌های تولیدی ماسک راه‌اندازی شد.
صدیق از تشکیل کمیته خانواده ستاد مردمی مقابله با کرونا خبر داد و افزود: تلاش شد تا از خانواده‌های آسیب دیده از کرونا حمایت شود و نخستین استانی بودیم که کار دلجویی از خانواده‌ها را انجام داد و پیام تسلیت با امضای ائمه جمعه استان و استاندار همراه بسته تکریم به نشانه همدردی و دلجویی بین خانواده‌ها توزیع شد.
وی با بیان اینکه بحث آسیب‌های اقتصادی خانوارها در این مدت جدی بود، گفت: در زمینه معیشت که مرتبط با مباحث فرهنگی و نشاط خانواده است ورود پیدا کردیم و تا حد امکان کمک کردیم تا مشکل افراد کاهش پیدا کند.
مدیرکل امور بانوان استانداری قم با اشاره به مشاهده این رویکرد در بسیاری از ارگان‌ها گفت: مساجد، قرارگاه خاتم و اداره کل اوقاف و امور خیریه در زمینه راه اندازی کارگاه و کمک معیشت خانواده‌ها ورود پیدا کرده است. این کارگاه‌ها در راستای شکل‌گیری کارگاه‌های تولیدی و تأمین هزینه خانوار ایجاد شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد